Какво ѝ липсва на София?

  • 4 253
  • 162
  •   1
Отговори
# 75
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 391
Метрото се разширява постоянно и в момента се копае. Не става от днес за утре. И за паркингите има планове, ще следим, какво ще де случи.

# 76
  • Мнения: 8 941
Има забележителности, но не са поддържани и като са в различни градове, трябва да има екскурзии, обиколки, екскурзоводи. Хваща група още от летището, повозват ги с микробус до пещери, езера, водопади, Перперикон, Шипка, море, планина, българско село...   и ги връщат.
 

# 77
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 608
Метрото се разширява постоянно и в момента се копае. Не става от днес за утре. И за паркингите има планове, ще следим, какво ще де случи.
Да, наясно сме, че става бавно и струва много пари. Затова сме търпеливи.
Дълги години работих в международна фирма и понякога съм срещала чуждестранните директори в метрото, въпреки, че имат на разположение служебни джипове. Не мога да кажа същото за българските шефове или някои колеги, които държат винаги да пътуват с автомобил. В някои случаи придвижването с метро е по-бързо и удобно. Трябва в тази насока да си променим мисленето и съзнанието.

Последна редакция: сб, 04 май 2024, 16:21 от Скубиду

# 78
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 391
Българинът се понаучи да ползва метрото, без значение какъв му е статута. Просто в някои квартали метро няма, а не всеки е склонен на безкрайни пътешествия с прикачвания.

# 79
  • Мнения: 8 941
Българинът се понаучи да ползва метрото, без значение какъв му е статута. Просто в някои квартали метро няма, а не всеки е склонен на безкрайни пътешествия с прикачвания.
Транспорт до метрото да се чака 17 мин, тогава по-добре без метрото, има райони без метро, например
южни квартали Бъкстон, Павлово, Борово и много други.

# 80
  • София
  • Мнения: 13 894
Българинът се понаучи да ползва метрото, без значение какъв му е статута. Просто в някои квартали метро няма, а не всеки е склонен на безкрайни пътешествия с прикачвания.
Транспорт до метрото да се чака 17 мин, тогава по-добре без метрото, има райони без метро, например
южни квартали Бъкстон, Павлово, Борово и много други.
Това сериозно ли е? От Бъкстон е на около 5 минути, от Павлово и Борово също.

# 81
  • Мнения: 1 644


А по въпроса със старите коли предлагам:
1) задължителна газификация и/или централно отопление на над 80% от всички сгради, вкл. прочистване и саниране на гетата
2) здрави и поддържани пътища, тротоари, бордюри, настилки И водосточна канализация с цел ограничаване разнасянето на вода, кал и прах, вкл. от коли, паркирали по градинките
3) ефективно и редовно почистване (с прахосмукачки + миене) на града
4) адекватен градски транспорт (интервали <10 мин в пиков час и до 30 мин извън него) до всички точки в община София-град и свързан транспорт с точките в София област
И още няколко идеи имам,


Аз не виждам връзка между газификацията и старите коли....
А пък задължителна трудно може да стане.
Хубави идеи, но нямат нищо общо със старите коли, а и трудноосъществими поради липса на финанси. Каквото и да си говорим, за качество ще можем да претендираме, когато започнем да плащаме качествени данъци. Да не говорим, че много пребиваващи в София НЕ плащат данъци, но стабилно паркират върху тротоарите/тревните площи или си мятат фасовете през прозореца.

# 82
  • Мнения: 3 745
Да, категорично за данъците! Сумите са жалки и е крайно време да ги повишат до адекватност, както и да се актуализират с времето.

# 83
  • Мнения: 1 186
Кои данъци са жалки? Като зная колко заделя работодателят за мен и колко получавам, парите, които плащам на държавата всеки месец, са много, много далеч от жалки. Какво ще кажете да направят събирането им по-качествено?

# 84
  • Мнения: 3 745
Има се предвид данъчното облагане за сметоизвозване и данък сгради. Какво общо има социалното осигуряване?!

Данъците върху заплатите също са малки, но това е друга тема.

# 85
  • Мнения: 1 186
Голяма част от бюджета не идва от тези данъци. С колко трябва да се увеличи данък сгради? Трябва ли да зависи от данъчната оценка или от това какви подобрения трябва да се правят в квартала?

Не, не са малки данъците и осигуровките. Ако се осигурявате на минимална заплата, както много от хората, да. А това, че в други държави са по-големи, не означава, че тук са малки.

# 86
  • Мнения: 3 745
Има инфлация, данък сгради не помръдва от доста години и затова е редно да бъде актуализиран. Някак ми се иска не всеки да може да си позволи жилище в София, малко да отдъхне този град 🤪, фантазирам, знам.

# 87
  • Мнения: 1 644
Осигуровките върху заплатите нямат нищо общо с бюджета на СО и сметоизвозването. Нека не изместваме темата И към МРЗ, че съвсем ще идем в джанките....

# 88
  • София
  • Мнения: 2 179
Е, да не мислите, че на хората им се живее в София от г*зария? При първа възможност повечето биха се изнесли на секундата, ама към момента се обричат на гладна смърт. Може би с разпространението на професии с хоум офис ще стане нещо. Вече доста познати се върнаха в провинцията с такива професии. Завиждам им благородно.

# 89
  • Мнения: 8 941
В провинцията трябва да дойдат фирми, които осигуряват работа и така половината поне ще се върнат по родните места. София е пренаселена въпреки празните жилища.

Общи условия

Активация на акаунт