Какво ѝ липсва на София?

  • 5 054
  • 162
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 1 647

А за платените паркинзи - покрити на по Х етажа на удобни места из целия център (т.е и с добра свързаност с гр. транспорт/ близо до болници и административни учреждения)? Пропуснала съм ги, ще се радвам да си обогатя познанията.



Почти всяка болница има паркинг - платен. МОЛ-овете имат паркинги - платени след определен час, метрото също предлага платен паркинг на повечето последни спирки. Е, в центъра специално е трудно паркирането, защото чисто и просто няма достатъчно такива терени, които да станат паркинги. Не, че няма, но не са достатъчно. Но всеки, който има терен там, го продава за поредния строеж. Това също е едно от нещата, които са в повече - презастрояването. И в това липсват регулация и спирачки.

# 61
  • Мнения: 1 752
Какви паркинги, боклуци и тоалетни? Това са пълнежни неща. Да не говорим, че паркингите са ненужни, при добре развита инфраструктура - пешеходен център с много зеленина, поддържани сгради и пространства пред тях, обща достъпност с градски транспорт.

Българите не са по-мръсни, дори смея да твърдя, напротив, просто данъците не достигат за кошчета, машини и планиране няма, а и винаги съм считала, че етносът получава трудозаетост, а не като на много места на запад, където има голям контингент, и то не само Рома, (днес ги гледах с по пет шест деца, шляещи се по улицата по налъми). Намерили са лесното и те и местните, които никога не са и няма да работят, издържани от данъците на работещите, които пък на доста места са заети и в туризма, така че и данъците и туризмът помагат за благоустрояване и на средата и на гражданите.

Но българите сме нихилисти, с ниско самочувствие и сме доста разединени. Ако имаше някаква стратегия в планирането, около която да се обединят всички, например, да се възстановят старите сгради, ако трябва с безвъзмездни помощи от държавата, когато това се случи, ресторанти и кафенета се появяват в преди непривлекателни райони, зеленина и липса на газове от автомобили също действат привличащо и за туристи и местни, защото качествената градска среда, ниските цени и постоянното търсене на нови дестинации са достатъчни магнити за туристи, историческите забележителности и тоалетните 😉са само бонус.

# 62
  • Мнения: 3 805
Тоалетните няма как да са бонус, а са задължителни!  Самопочистващи обаче, срещу заплащане (НДК, всички я знаете).
Поне я има, едничка. Защото целокупно метрото изплюва от крайните квартали софиянци, а те имат нужда да пишкат.
Иначе пишкането/акането по храсти и тревни площи ще продължи.
Градинката пред Народния театър е превърната в кенеф, като напече лятото и вони на фекалии!
И контрол - силен и затегнат. Защото аз от Общинска полиция не съм виждала да обикалят, освен конни полицаи, понякога и то само в Борисовата градина.

Я елате да се изпикаете тук и да видим дали няма полицай да ви сгащи, докато още не сте си закопчали ципа…
Искам София някога, с малките китни къщички в Лозенец, с прекрасното озеленяване, с аромат на липи лятос, с почти никакви автомобили в идеален център, с миенето нощем…

# 63
  • Мнения: 9 003
Вместо да възстановят западната порта
имаме тази Статуя
Скрит текст:

# 64
  • Мнения: 9 468
Не съм от София, но почти всяка седмица пътувам до там. Липсват ми паркоместа и според мен това е основен проблем в София. Би могло да се помисли в този насока.

# 65
  • Мнения: 9 003
Чист въздух и липсва, въпреки близостта на Витоша.
Детските площадки са малко, да се оградят, за да не влизат кучета.
Да се поддържат сградите, да се боядисват, да се санират общо, не на парче, входовете са много зле като цяло.

Последна редакция: сб, 04 май 2024, 09:42 от Pepina_n3

# 66
  • София
  • Мнения: 28 896
Мда, паркоместата са проблем и ще става все по-голям.
А за въздуха -- трябва да се сложат много по-сериозни ограничения за колите и движението им.

# 67
  • Мнения: 1 752
Тоалетни и то самопочистващи не съм виждала особено много да речем в Лондон, в моята столица дори една няма. В Испания има да, (например по спомен), но като цяло се разчита най-вече на търговските центрове и железопътни и автогари, да отговорят на “нуждата”. Предполагам е защото характерните за миналия век подземни/полуподземни тоалетни са често свърталище на наркомани, бездомни, гаменчета.

За паркингите, на много места в западна Европа предлагат park and ride опция, която помага за превръщането на центъра в пешеходен, въздухът е по-чист без газовете от автомобилите (според мен на Южна Европа от Рим до Атина “обгазяването” е най-големият недостатък), вместо паркинги, свободните площи се освобождават за озеленяване и отдих. Т.е. започва се с градоустройствена стратегия или план, а електоратът е добре да разбира и подкрепя стратегията. Т.е. някакъв engagement между управници и избиратели е желателен. Иначе - на парче и както, на който му дойде като изпълнение.
Скрит текст:
"Паркирай и пътувай" е форма на интегриран транспорт, която позволява на ползвателите на частен транспорт да паркират автомобилите си на голям паркинг и да пътуват до центъра на града с обществен транспорт.

# 68
  • София
  • Мнения: 28 896
Буферните паркинги са точно "Паркирай и пътувай".

# 69
  • Мнения: 15 077
Това същност наистина липсва - буферни паркинги около големите транспортни възли. Примерно аз минавам покрай автогара Изток, Гео Милев, депата на Красна поляна и Малашевци - не съм видяла паркинги за простолюдието там.
Градският транспорт е доста приличен, но има участъци, които определено се нуждаят от подобрение на графика най-малкото. Споменавала съм много пъти, че съм почти до Джъмбо плаза. Ходят 4 автобуса по маршрута, и четирите са с интервал минимум половин час в час пик и минават един след друг. Т.е. ако изпуснеш и четирите автобуса, киснеш на спирката поне 25 мин. Не чакат за връзка, защото довеждащият транспорт до тях пък е с интервал от 4 до 10 мин, зависи кой. Отбили са номера за бабите от селата с някакви рейсове, ама без особена мисъл, че освен бабите има и работещи без коли.

# 70
  • Мнения: 245
Именно. Елин Пелин и Равно поле станаха новите хитови предграфия, обаче никой не мисли как се пътува дотам. Живеещите в североизточните квартали стават и ще стават все повече; ГТ, пък да не говорим за буферни пракинги по трасетата в района, са в плачевно състояние. Идете ги вижте, аз ги познавам отлично. И не, в точно тези райони ГТ към момента не се е подобрил - напротив, влошил се е в сравнение с преди. София не свършва в Х. Димитър.

В Прага (1.3 млн постоянно население) има не по-малко от 16 буферни паркинга, охраняеми/с видеонаблюдение, както извън, така вътре в центъра на самия град. Градския транспорт няма да го обяснявам, по-добре да се опита лично, за да се усетят разликите на практика.

А по въпроса със старите коли предлагам:
1) задължителна газификация и/или централно отопление на над 80% от всички сгради, вкл. прочистване и саниране на гетата
2) здрави и поддържани пътища, тротоари, бордюри, настилки И водосточна канализация с цел ограничаване разнасянето на вода, кал и прах, вкл. от коли, паркирали по градинките
3) ефективно и редовно почистване (с прахосмукачки + миене) на града
4) адекватен градски транспорт (интервали <10 мин в пиков час и до 30 мин извън него) до всички точки в община София-град и свързан транспорт с точките в София област
И още няколко идеи имам,
Та след сшучването на всичко това, ако все още се налага (което, по видяното от др. държави, вероятно няма да е нужно), да се помисли за ограниченията на колите. И по-точно как каращите ги да пожелаят, благодарение на по-добри алтернативи, да ги разкарат, а не да бъдат принуждавани (което винаги ще търсят начин да избегнат и, честно казано, към момента - с право).

# 71
  • София
  • Мнения: 2 225
Мда, паркоместата са проблем и ще става все по-голям.
А за въздуха -- трябва да се сложат много по-сериозни ограничения за колите и движението им.

Но първо да изградят адекватен градски транспорт и тогава да налагат ограничения. За 15 минути се прибирам с автомобила след работа, а ако разчитам на градския не ми мърдат час, а понякога час и половина.
За въздуха - намираме се в котловина, винаги ще е замърсен.

# 72
  • Мнения: 15 077
А дано, ама надали. И паркингът, и подобряването на ГТ струват пари, които никой не иска да даде. За ГТ конкретно им отне години да ремонтират трасето и сменят мотрисите на ТМ5, дето хем е с интервал 5-6 мин по пладне, хем е пълен целодневно, та 'избива' инвестицията бързо. При това положение бая ще се чака за някоя едночасова линия с раздрънкани автобуси.

# 73
  • София
  • Мнения: 14 070
ГТ се подобрява.
Не съм съгласна, че липсата на привличане на посетители е проблем само на София. Повечето споменати проблеми са валидни за всички градове.
Много е жалко, че няма политика в сферата на туризма. Там и от бранша и от държавата са на принципа "ден година храни".
Миналата седмица се видяхме с приятели, които бяха на почивка в Нова Зеландия. Прекрасни снимки показаха, но... архитектурна забележителност-хобитското село, друга забележителност- минералните извори, трета - пещери, четвърта - плаж с луга. Всичко от това го има в БГ, плюс много история. Не умеем да се продаваме.
Нова Зеландия е на гъза на географията, нямат нито Лувър, нито колизеум, но е пълно с туристи от всички краища на света.
В София и в България липсва визия и инфраструктура. Залага се на определен, ограничен вид туристи, които се интересуват от евтин алкохол и алл инклузив, ако са с малки деца. Сезонът е къс за море, но страната може да предложи активен туризъм за хора 35 +, които са платежоспособни. Те, обаче имат изисквания и възможност да отидат от спа с минерална вода, до морето, до винарни, до езера и да имат колелета, преходи, качествена храна, да видят и Перперикон, и още и още за две седмици.

# 74
  • There I was on a July morning
  • Мнения: 4 611
Много са ми странни изявления от сорта, че не се рекламираме. Ами аз никъде не съм чула или видяла реклама на Париж, Рим или Виена, но милиони ги посещават. Има какво да се види и то много, както и възможности да се изкара приятно, затова са топ дестинации, хората не са глупави.
Що се отнася до морския и планински туризъм, тази сфера ни е развита и има доста посещения на чужденци.
По темата - за София и какво и липсва, не задължително в сферата на туризма, а за да подобрим средата ни на живот.
Имаме нужда от по-чист въздух, допълнително озеленяване в някои от кварталите,  намаление на движението на автомобили/автобуси с бензин/дизел, за сметка на електрическите, както и придвижване с велосипеди, тротинетки, като за целта се изградят  нужните алеи. Добре е и да се разшири метрополитена в София, това е едно от най-полезните и хубави неща, които направиха за града през последните 20 години.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт